Thursday, 5 April 2012

Bismillah.....

Hurmm..kenape ye aku masih blom temui ketenangan yg sbnar..Ya Allah Ya Tuhanku..hadirkan lah perasaan tenang dlm diriku Ya Allah...Mungkin satu hari nnt ketenangan tu akn hadir...SABAR la ana...Alhamdulillah..aku brsyukur kerana masih diberi nafas utk menjalani hari-hari ku...dan Alhamdulillah...agk byk jgk perubahan yg aku dh lakukan...antaranya,aku dh tak tinggal solat,dan aku dh rajin bc Quran dan Yassin....sbnrnye aku tgh cuba tuk mendalami setiap makna2 dlm Quran...Aku harap bnde nie akn brterusan smpai la ke akhir nafas aku...btl la kate org...klu kite kejar dunia,kite akn jumpe dunia...klu kita kejar akhirat,kite akn jumpa dunia dan akhirat...sebab dunia berada di hadapan...maksudnye kt sini,

 "KALAU KITA KEJAR AKHIRAT..KITA PASTI AKAN DAPAT DUNIA..TAPI KALAU KITA KEJAR DUNIA KITA TAKKAN DAPAT AKHIRAT"..(Ustaz Ismail Kamus)....


Aku bkn nk tunjuk hebat ape tah lagi nk tunjuk pandai atau baik...kerna aku sendiri masih terkapai2 mencari cahaya petunjuk ke jalan yang benar...dan tak salah rasenye klu aku berkongsi ape yg sepatutnya aku kongsikan sebagai umat Islam dan sebagai igt mengingati sesama kite...Sesungguhnya yg baik itu dtgnye dari Allah S.W.T. dan yang buruk itu dtgnya dari diri kite sndiri..Inshaallah semoga kita sama2 mendapat keberkatan dariNya...


Aku sbnarnye sgt2 teringin nk pg Mekah...sgt teruja..bnde pertama yg aku nk buat,klu aku ade duit,aku nk sgt jejakkan kaki ke Tanah Suci....aku nk sgt berdoa kt depan Kaabah...TERINGINNYE....Smoga thn depan aku berkesempatan melaksanakn impian aku...dan semoga Allah pnjgkn umur aku dan murahkan rzeki aku..Amin amin Ya Allah...

Ok back to ketenangan hati td,nie ade sikit ubat2 tuk mengubatkan hati yg luka lara..ubt nie takde jual kt farmasi,klinik atau hospital pun...tp sume nie bleh dapatkan dengan percuma je..tgk nie :-

Nie la dia...pertama,kedua dan kelima dlm proses...ketiga dan keempat akn aku perbaiki..Inshaallah

Dan skrg,aku slalu amalkan ayat nie,especially lepas solat,nk tido and bgn tido...aku blom dpt hafal lg..still rujuk ayat..harap2 mase akn dtg aku brjaya hafal tnpa merujuk mana2 lg...chaiyo2...


Assalammualaikum wrm.......

1 comment: